MISSION STATEMENT, Spojená škola, Pankúchova
Naším cieľom je zdieľať a uplatňovať spoločnú filozofiu – zaviazať k vysokokvalitnému, náročnému medzinárodnému vzdelávaniu založenému na princípe spojenia teórie a praxe so skutočným životom. Podporujeme medzinárodné zmýšľanie, no zároveň rešpektujeme a podporujeme rozvoj potrieb študentov a ich jedinečných osobností a podporujeme ich, aby sa stali študentmi, ktorí pomáhajú vytvárať mierový a lepší svet.
Primary Years Program (PYP)
PYP je primárne vzdelávanie žiakov od 3 do 12 rokov. Transdisciplinárny rámec PYP sa zameria va na rozvoj dieťaťa ako bádateľa v škole aj mimo nej. Kladie silný dôraz na učienie založené na bádaní (inquiry-based learing). PYP vyzýva žiakov aby mysleli sami za seba a prevzali zodpovednosť za svoje učenie.
Žiaci skúmajú šesť transdisciplinárnych tém globálneho významu. Učebné osnovy sú transdisciplinárne, čo znamená, že žiaci skúmajú jednotlivé témy z viacerých uhľov pohľadu – cez 6 predmetov:
- Jazyk
- Matematika
- Prírodné vedy
- Spoločenské vedy
- Osobná, sociálna a telesná výchova
- Umenie
Transdisciplinárne témy
Kto sme | Skúmanie svojej povahy, zásad a hodnôt, osobného, fyzického, mentálneho, sociálneho a duševného zdravia, medziľudských vzťahov vrátane rodiny, priateľov, skupín a kultúr, práv a povinností, toho, čo znamená byť človekom. |
Miesto a čas kde sa nachádzame | Skúmanie orientácie v čase a priestore, osobnej minulosti, domovov a ciest, objavov, výskumov a migrácií ľudstva, vzťahov a prepojení jednotlivcov i civilizácií, a to z lokálnej i globálnej perspektívy. |
Ako sa vyjadrujeme | Skúmanie spôsobov, akými objavujeme a vyjadrujeme myšlienky, pocity, povahu, kultúru, zásady a hodnoty, spôsobov, akými o našej tvorivosti uvažujeme, šírime ju a máme z nej potešenie, a toho, ako oceňujeme estetickosť |
Ako funguje svet | Skúmanie prírodného sveta a jeho zákonitostí, interakcie medzi prírodným svetom (fyzickým a biologickým) a ľudskými spoločnosťami, toho, ako ľudia používajú svoje chápanie vedeckých princípov, dopadu vedeckého a technologického pokroku na spoločnosť a životné prostredie. |
Ako sa organizujeme | Skúmanie prepojenosti ľuďmi vytvorených systémov a spoločenstiev, štruktúry a funkcie organizácií, spoločenského rozhodovania sa, ekonomických aktivít a ich dopade na ľudstvo a životné prostredie. |
Ako sa delíme o planétu | Skúmanie práv a povinností pri využívaní obmedzených zdrojov spoločne s ostatnými ľuďmi a inými žijúcimi tvormi, skúmanie spoločenstiev a vzťahov v rámci nich a medzi nimi, šancí na rovnaké príležitosti, mieru a riešenia konfliktov. |
Zoznam pomôcok pre žiakov 1. ročníka nájdete tu (2023/2024)