Skip links

Prijímacie skúšky – PODANIE ODVOLANIA

Vážení rodičia / zákonní zástupcovia,

dovoľujeme si Vás upozorniť, že prijímanie odvolaní voči neprijatiu sa riadi zákonom č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok) v znení neskorších predpisov (ďalej len „Správny poriadok“) a zákonom č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o e-Gov“).

Samotné odvolanie proti rozhodnutiu o neprijatí žiaka sa posudzuje podľa § 19 Správneho poriadku. Podľa § 19 ods. 1 Správneho poriadku „Podanie možno urobiť písomne v listinnej podobe alebo v elektronickej podobe, alebo ústne do zápisnice. Podanie vo veci samej urobené v elektronickej podobe bez autorizácie podľa osobitného predpisu o elektronickej podobe výkonu verejnej moci treba do troch pracovných dní doplniť v listinnej podobe, v elektronickej podobe autorizované podľa osobitného predpisu o elektronickej podobe výkonu verejnej moci, alebo ústne do zápisnice. Správny orgán na dodatočné doplnenie podania nevyzýva. Ak osobitný predpis ustanovuje povinnosť použiť na podanie určený formulár, podanie možno urobiť len použitím takého formulára.“.

Podľa § 19 ods. 2 druhej a tretej vety Správneho poriadku „Z podania musí byť zrejmé, kto ho podáva, akej veci sa týka a čo sa navrhuje. Podanie v elektronickej podobe podľa osobitného predpisu o elektronickej podobe výkonu verejnej moci musí obsahovať identifikátor osoby účastníka konania podľa osobitného predpisu o elektronickej podobe výkonu verejnej moci.“.

Ak odvolanie proti rozhodnutiu o neprijatí žiaka v elektronickej podobe nebolo urobené podľa § 19 Správneho poriadku v nadväznosti na zákon o e-Gov, nemožno hovoriť o účinnom a právne efektívnom podaní.

Dear parents and legal guardians,

let us inform you that the delivery of the admission status and the delivery of administrative appeals against the decision is governed by the Administrative Procedural Law 71/1967 and 305/2013 (e-Gov Law).

Administrative appeal against the decision can be submitted in paper form or electronic form.

Electronic submission without authorization pursuant to special legal regulation must be complemented by submission in paper form within 3 working days.

Section 19 (2): The submitted document shall make clear who submits it, the matter which is concerned and what is proposed. Submission in electronic form pursuant to special legal regulation must contain an identifier of the person who is a party of the proceedings.

 If your appeal against the decision was not submitted in accordance with Section 19 of the Administrative Procedural Law and e-Gov Law, it cannot be legally effective.