Spojená škola, Pankúchova je IB kandidátskou školou * pre Middle Years Programme (MYP). Škola prechádza autorizáciou ako IB svetová škola. IB svetové školy zdieľajú spoločnú filozofiu – záväzujú sa ku kvalitnému medzinárodnému vzdelávaniu – ktoré je dôležité pre študentov.
* Iba školy oprávnené organizáciou IB môžu ponúkať ktorýkoľvek zo svojich štyroch akademických programov: Primary Years Programme (PYP), Middle Years Programme (MYP), Diploma Programme (DP) alebo Career-related Programme (CP). Štatút kandidáta nezaručuje, že sa škola stane IB Svetovou školou.
Ďalšie informácie o IB a jeho programoch nájdete na adrese http://www.ibo.org.
Middle Years Programme (MYP) – pre žiakov vo veku od 11 – 16 rokov. Je to päť ročný program, ktorého rámec vzdelávania je zameraný na prepojenie štúdia s reálnym svetom. Študenti MYP sú pripravení na absolvovanie IB Diplomového programu. Kurikulum MYP obsahuje osem predmetových skupín:
Jazyk a literatúra – zahŕňa vyvážené štúdium žánrov a literárnych testov vrátane svetovej literatúry.
Osvojenie si jazyka – cieľom je povzbudiť a umožniť študentom:
- získať znalosti v ďalšom jazyku a zároveň podporovať ich materinský jazyk a kultúrne dedičstvo,
- rozvíjať úctu a porozumenie k rôznym jazykovým a kultúrnym dedičstvám,
- rozvíjať komunikačné zručnosti potrebné na ďalšie štúdium jazykov a na štúdiu, prácu a voľný čas v rôznych kontextoch,
- rozvíjať zručnosti v oblasti gramotnosti pomocou rôznych učebných nástrojov.
Matematika – je prispôsobená potrebám študentov, snaží sa ich zaujať a motivovať k tomu, aby sa naučili jej princípy. Študenti by mali vidieť autentické príklady toho, ako je matematika užitočná a relevantná pre ich životy, a mali by byť povzbudzovaní k tomu, aby ju aplikovali na nové situácie.
Prírodné vedy – majú za cieľ povzbudiť a umožniť študentom:
- pochopiť a oceniť vedu a jej dôsledky,
- považovať vedu za ľudské úsilie s výhodami a obmedzeniami,
- kultivovať analytické, pútavé a flexibilné myslenie,
- naučiť sa klásť dobré otázky, riešiť problémy, konštruovať vysvetlenia a posudzovať argumenty,
- rozvíjať zručnosti na navrhovať a vykonávať výskumy, vyhodnocovať dôkazy a dosiahnuť závery.
Telesná a zdravotná výchova – študenti skúmajú rôzne koncepty, ktoré pomáhajú zvyšovať povedomie o fyzickom vývoji a perspektívach zdravia, ako aj o pozitívnej sociálnej interakcii.
Umenie – podporuje fantáziu, vnímanie, rozvíja kreatívne a analytické zručnosti. Povzbudzuje študentov k tomu, aby porozumeli kontextu a kultúrnej histórii umeleckých diel, podporovali rozvoj žiadajúceho a empatického pohľadu na svet. Umenie spochybňuje a obohacuje osobnú identitu a zvyšuje povedomie o estetike v kontexte skutočného sveta.
Dizajn – vyzýva študentov aby:
- aplikovali praktické a kreatívne myslenie pri riešení problémov s dizajnom,
- skúmali úlohu dizajnu v historickom aj súčasnom kontexte,
- pri rozhodovaní sa a prijímaní opatrení zvážili svoju zodpovednosť.
Študenti sa učia najlepšie, keď je ich vzdelávacie v kontext a prepojené s ich životmi a skúsenosťami zo sveta.
Študenti MYP skúmajú 6 globálnych kontextov:
- Totožnosti a vzťahy
- Osobný a kultúrny prejav
- Orientácie v priestore a čase
- Vedecké a technické inovácie
- Spravodlivosť a rozvoj
- Globalizácia a udržateľnosť